Handige links

Hier vindt u een verzameling website links die u ondersteunen in uw dagelijkse werkzaamheden. Heeft u nog goede suggesties voor andere links? Geef die dan s.v.p. hier door.

AMweb
Het grootste online magazine in onze branche.

Alles over verzekeren
Het Verbond van Verzekeraars informeert je als overkoepelende organisatie van verzekeringen graag over van alles wat met verzekeren te maken heeft. Dus welke vraag je ook hebt, hier vind je het antwoord.

Bel me niet register
Deze website vertelt alles over de regels rondom telemarketing.

Consuwijzer
U kunt bij de website van Consuwijzer over veel verschillende onderwerpen lezen wat uw rechten zijn als consument. Als u weet waar u recht op hebt, dan staat u een stuk sterker. Het advies dat wij u geven op deze website is gratis.

E-mailcommunicatie wetgeving (spam)
Het betreft hier een link naar een website met een duidelijk artikel over de regels rondom het sturen van e-mail nieuwsbrieven naar klanten en prospects.

Euronext
Euronext is de naam van de internationale, pan-Europese beursmaatschappij die in 2000 ontstond door de fusie van de beurzen van Parijs (ParisBourse), Brussel (Brussels Exchanges) en Amsterdam (Amsterdam Exchanges).

Nationale Hypotheek Garantie
De Nationale Hypotheek Garantie is dé garantie op hypotheken tot € 350.000,-. Met NHG is een hypotheek voor de aankoop of kwaliteitsverbetering van een woning veilig, verantwoord en voordelig.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Kifid is een onpartijdig loket voor het beslechten van klachten en geschillen van consumenten en financiële dienstverleners. Het financieel klachteninstituut is een initiatief van marktpartijen en is ministerieel erkend.

Notaris.nl
De centrale website van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie

Mijn pensioenoverzicht
Op mijnpensioenoverzicht.nl ziet u, naast uw AOW, hoeveel pensioen u hebt en bij welke pensioenuitvoerder (pensioenfonds of -verzekeraar). Ook ziet u wat uw nabestaanden krijgen als u overlijdt.

Ministerie van Financiële Zaken
Het ministerie van Financiën bewaakt de schatkist en werkt aan een financieel gezond en welvarend Nederland. Financiën ziet toe op een verantwoorde en doelmatige besteding van overheidsmiddelen, maakt regels voor een stabiel financieel stelsel en ziet toe op de kwaliteit van financiële instellingen.

Morningstar
Morningstar provides investment research, including stock and fund analysis, reports, and tools, as well as company, investing, and financial news.

Nibud
Het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) is een onafhankelijke stichting die informeert en adviseert over financiën van huishoudens.

Vereniging voor Schuldhulpverlening
De NVVK, de vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren, is al 75 jaar de belangenvereniging van gemeentelijke kredietbanken, publieke instellingen en bedrijven die mensen met schulden helpen.

Spaarrentes vergelijken
Vergelijk de spaarrente van alle spaarrekeningen om te sparen tegen de hoogste rente.

VVP online
Naast alle Kluwer magazines en online magazines voor onze branche, is VVP een van de weinige echte concurrenten op dit terrein.

Weet hoe het zit
Bijna iedereen in Nederland heeft te maken met sociale wetgeving. Bijvoorbeeld als u een uitkering of AOW-pensioen ontvangt. Niet iedereen kent deze regels. Daarom helpt ‘weet hoe het zit.nl’ u aan de juiste informatie in uw situatie.

Wijzer in Geldzaken
Platform Wijzer in geldzaken is een initiatief van de Rijksoverheid en ruim 45 partijen. Wijzer in Geldzaken is de wegwijzer naar betrouwbare informatie over jouw geldzaken.

Stichting OdinStichting OdinStichting Odin